maandag 24 oktober 2011

Het wereldwonder op wielen...

Dat wordt me wat!
Een vijfjarenplan, gestart voorjaar 2011, op weg naar een perfecte, maximaal ecologische camper.
Het basisplan staat beschreven op:
http://debomenenhetbos.nl/fjvisser/camper.htm

 In dit blog nieuws over de vorderingen en commentaren van bezoekers, je bent welkom!
Op de hoogte blijven van mijn vorderingen?
Abonneer je dan op dit blog (onderaan deze pagina: "abonneren op berichten") of volg het via "volgen" in de navigatiebalk bovenaan.
Commentaar, tips, feedback zijn welkom!

For English version please see: http://worldwonderonwheels.blogspot.com/

3 opmerkingen:

  1. Dag Frits, een fantastische gedachte, ik loop zelf al jaren te denken hoe we op reis kunnen gaan zonder zo'n grote caravan; een kleinere komt niet in aanmerking wat dat kost te veel comfort, niet dat wij op luxe uit zijn (we hebben weliswaar een grote caravan, doch in eenvoudige uitvoering). Hoe een en ander te realiseren weet ik niet maar ik volg al lang de ontwikkelingen en denk soms het ei van Columbus te hebben gevonden; maar tot op heden doe ik het nog maar met wat wij hebben.
    Om zelf iets te fabriceren vereist werkruimte en meer.
    Het is een bespreking waard.
    Tot ziens, Jan Moraal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het idee is goed, aleen de tekening die ik tot nu gezien heb gaat niet werken, al was het aleen maar omdat de rijwind de hele campert vol water blaast onder het rijden, de schuine kant had anders om gemoeten van laag naar hoog das beter om het water makkenlijker buiten te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Anoniem,
    je hebt zeker gelijk, andersom zou qua inwatering beter zijn, maar klopt niet met het totaal van het ontwerp. Voor de vrije ruimte boven de keuken wil ik het bed achterwaarts laten uitsteken, door de zaak naar achteren omlaag te laten scharnieren krijg ik tevens een betere stroomlijn. Overigens kan ik het probleem goed oplossen (had ik nog niet in de tekening verwerkt) door een rand op het middendeel te maken onder de lijn van het bovendeel, die de luchtstroom afbuigt naar buiten. Fungeert gelijk als drager voor dat bovendeel, geeft het geheel meer stevoigheid en stijfheid.
    Leuk dat je reageert. Ik ben nieuwsgierig, hoe kwam je op mijn blog of site terecht???
    Groet, Frits

    BeantwoordenVerwijderen